Új balesetcsökkentő biztonsági berendezést fejleszt a BMW, ami a balra kanyarodás közben bekövetkező ütközések számát csökkentené.

A statisztikák szerint rengeteg baleset történik a balra kanyarodás közben meg nem adott elsőbbség miatt. Ezért dolgozta ki a BMW a Left Turn Assistant berendezést. A rendszert egy F10-es 5-ösben, valamint egy R1200GS motorban mutatták be. A lényege, hogy az autó a navigáció adatai alapján pontosan tudja, hogy hol fogunk balra kanyarodni és ekkor aktiválja az előre néző kamerát és lézert. A kamera felismeri és értelmezi a szituációt az útjelek alapján, a lézer pedig száz méteres pontossággal figyeli a szemből jövő forgalmat. A motorosokat is képes érzékelni, nem csak a nagyobb autókat és a műszerfali, head-up display-es, illetve hangjelzés mellett az autó megállítására is képes. Mindezt csak 10 km/h alatti tempónál és az ígéretek szerint a sofőr bármikor felülbírálhatja az automata rendszert.

Emellett egy wifi alapú autók közti kommunikációs rendszeren is dolgoznak a bajor mérnökök, amivel 100-ról 250 méterre lehetne növelni a figyelt útszakaszt azáltal, hogy a két jármű megosztja egymással a sebesség és irány adatokat, így csökkentve az összeütközésük esélyét.

Ezek nagyon szépen hangzanak, de amíg nem jutunk el a teljesen maguktól közlekedő autókig nekem továbbra is fenntartásaim vannak az olyan rendszerekkel kapcsolatban amik nem kizárólag jelzést adnak, hanem be is avatkoznak a vezetésbe. Még az amúgy remek közvetlenségű BMW-knél is bizony van késlekedés a gázpedál lenyomása és a valós gyorsulás között. Ez még SPORT és SPORT+ módban is meglévő jelenség, nem kellemes, de viszonylag rövid idő után már kezelhető, csak megszokást igényel, hogy például előzésnél már akkor padlózom az autót, amikor még szemből jön az autó, de mire megindulok már pont elment mellettem. Emiatt ha csorgok a kereszteződés felé, a szemből jövő pedig jelez, hogy elenged, de mivel arra számít, hogy megindulok nem fékez, esetleg csak elveszi a gázt, a rendszer engem már megfékezhet a gurulás közben, ami plusz késlekedést okozhat.

Szerintem a jogosítványhoz jutást kellene megnehezíteni, ez nagyobb arányban csökkentené a baleseteket mint a legszuperebb automatika.