Ma mutatták be hivatalosan is az új BMW “márkát” a müncheni BMW Weltben. Egyelőre két tagja van, az i3 és i8, ráadásul még két évet kell várni a végleges modellekig, ugyanis mindkettőt 2013-ban lesz kapható.

BMW-i-i3-i8

A mostantól i3 néven futó autót eddig a Mega City Vehicle néven ismertük és a BMW ActivE – hez hasonlóan teljesen elektromos meghajtású lesz (hagyományos motor ha igazak hírek csak opcióként választható majd hozzá a hatótáv növeléséhez, de ez csak a generátort hajtja majd).

A másik i modellt, az i8-at korábban Vision Efficient Dynamics néven ismerhettük. Ennek hibrid hajtáslánca van, az elektromotorok mellett egy háromhengeres dízel erőforrás dolgozik benne.

Mindkét modellben közös, hogy az utascella karbon felhasználásával készül, ami a súlyuk alacsonyan tartása miatt fontos, ugyanis az akkumulátorok  jelenleg hatalmas terhet jelentenek a hasonló modelleknél. Persze a biztonsági hatása sem elhanyagolható, nem véletlenül használják az F1-ben sem ezt az anyagot.

Az új modelleket a lipcsei gyárban fogják gyártani, ahol ehhez 400 millió eurós beruházást hajtanak végre, valamint 800 új munkahelyet is teremtenek.

Valószínűleg nem lesz sokkal több tagja az i szériának, vagy jelentősen más néven, hiszen a Hyundai már használja az i10, i20, i30 neveket, ráadásul nem most vezették be ezt a típus jelölést, ezért is furcsa egy picit számomra a BMW választása.

BMW i logó

Ugyan még csak vázlatokat láthattunk, de közös mindkettőben a kékkel keretezett BMW logó, a szintén kék szélű vesék, valamint az L alakú hátsó lámpák. Rossz hír viszont, hogy úgy tűnik a Hofmeister kink nem fog beleférni a dizájn elképzelésbe.

BMW i3 i8 modell

Az új márka nem csak a környezetbarát technológiák eljövetelét jelenti, a ConnectedDrive is magasabb szintre lép majd az új modellekben. Nagyon sok információt egyelőre nem tudtunk meg, de ezután gondolom szép lassan csepegnek majd az új adatok 2013-ig. A videókon is csak a koncepciót és az elképzeléseket láthatjuk.

UPDATE: A BMW módosította az i8 adatait, a jelen állás szerint nem dízel, hanem benzines erőforrása lesz majd az autónak. Ezzel nem tudom tartható lesz-e a szuper alacsony fogyasztás, de hogy jobb lesz vele közlekedni az biztos.