A nemrégiben megrendezett innovációs napokon mutatta be a BMW az új 3, 4 és 6 hengeres moduláris motorcsalád koncepcióját.

A család alapja egy 500 köbcentis henger Valvetronic szelepvezérléssel, direkt befecskendezéssel és TwinPower turbóval. Ezután már csak hozzáraknak kiviteltől függően még két, három vagy 5 hengert. Persze ez azért így erősen le van egyszerűsítve, de nagy vonalakban erről van szó.

A videóban látható beépítések megérnek egy gondolatot. A jó hír az egészben, hogy marad 6 hengeres motor, természetesen hosszában és hátsó vagy összkerék hajtással. A kellemetlen érzés akkor fogott el, amikor a négyhengeres motort keresztben is beépítették, ami két dolgot jelenthet. Vagy más gyártóknak (PSA, Saab…) adják el, ahol keresztben beépítve az első kerekeket hajtja, vagy tovább erősíti azt a hírt, hogy hamarosan érkezik egy elsőkerekes BMW. Ez utóbbi rémülettel tölt el minden megrögzött BMW-st. Persze nem mindenki van ezzel így, egy nemrégiben 1-es tulajok között felmérés szerint több mint 50% gondolta úgy, hogy elsőkerekes az autója. Az, hogy a háromhengerest keresztben építik be nem meglepetés, az i koncepciók bemutatásakor is sejteni lehetett így lesz.

Bízzunk benne, hogy minél tovább megmaradnak az élvezetes hátsókerekes BMW-k, a motorokkal eddig sem volt baj, így remélhetőleg ezek is támogatni fogjak a sportos és élvezetes vezetést.