Azt már eddig is tudtuk, hogy lesznek ilyen motorral szerelt autók, de most már azt is tudjuk mikortól.

Az ausztriai Steyr-ben lévő gyárban készülnek majd a BMW 3 hengeres motorjai. Várhatóan benzin és dízel változat is készül majd a 1.5 literes háromhengeresből, melyek teljesítménye 65 és 115 lóerő között változik majd és a leggyengébb valószínűleg szívó változatban érkezik majd. Házon belül a Mini, az 1-es (F20) és elvileg a 3-as (F30) legolcsóbb változatai kaphatják meg a “félmotort”, és természetesen az i3 és i8. Arról, hogy a PSA átveszi-e még nem tudni, de hacsak nincs a tervezőasztalon hasonló tervük kétlem, hogy kihagynák egy BMW-hez hasonló gyártó kicsi és takarékos motorjait. Persze az ilyen döntések ennél mindig bonyolultabbak, de majd kiderül milyen döntés születik.

Nemrég jelentették be, hogy az i8 mégsem, dízel motorral kerül sorozatgyártásba, mert olyan piacokon is szeretnék értékesíteni, ahol nem túl népszerű a gázolaj. Gondolom itt főleg Amerikára gondolhattak, az új erőforrást azonban még nem jelölték meg, de a mostani bejelentés kapcsán valószínű, hogy egy 3 hengeres benzines kerül majd bele.

Az pedig, hogy ezek motorok hogyan fognak szólni jó kérdés, az i8 prototípusról készült videóban mindenesetre nagyon hitvány hangja volt az autónak. Nem gondolnám, hogy ilyen állapotban piacra engednék, de 2012 még messze van, a BMW mérnökei pedig nem ma kezdték a motorgyártást, bízzunk abban, hogy kevéssé lehet majd észrevenni a hiányzó henger(eke)t. Ha nem is lehetne észrevenni akkor sem szívesen választanám ezeket a változatokat, de nem is valószínű, hogy jelenleg ez lenne a célja a BMW-nek. Inkább lehetséges új vásárlók meghódítása a cél, hiszen ez nyilvánvaló árcsökkenéssel is jár majd, így még több ember juthat hozzá BMW modellekhez.