Tavaly vált Amerika legnézettebb tv-s műsorával a Super Bowl, amikor 106,5 milliós rekord nézettségével megdöntötte a korábbi csúcstartó a ’83-ban sugárzott MASH című sorozat 106 milliós rekordját. Emiatt nem meglepő milyen súlyúak az ilyenkor sugárzott reklámok. Erre minden cég külön spotot készít sokszor nem kis költségvetéssel, az esemény után pedig ezek a reklámok elárasztják az internetet. A reklámok értékével persze a csatorna is tisztában van és ennek megfelelő az árképzésük, egy 30 mp-es hely 3 millió dollár. A hirdetőket azonban ez sem riasztja el, már szeptemberben elkelt a rendelkezésre álló idők 90%-a.

Nézzük milyen cégek nyúltak mélyen a zsebükbe, kezdjük az autóiparral:

A BMW North America 2 spotot gyártatott és az ActiveE elektromos autójuk lesz a központban. Nem tudom mindkettőben az ActivE szerepel-e, de én még a nemrég bemutatott új 6-os szériára is tippelnék, annak elég nagy piaca Amerika.

Szintén a BMW csoporthoz kapcsolódva egy Mini kisfilmet is megnézhetünk majd.

Az Audi of America egy reklámot ad le az első negyedben.

A Chrysler két spotot vásárolt, bővebb infó nincs róla, csak annyi, hogy két márkát reklámoznak majd.

A General Motorsnál kicsit jobban szabadjára engedték a marketingeseket akik 5 helyre csaptak le a Chevrolet-nek. Az egyikben a “Transformers  autó” lesz, a többiben a Cruze, Volt, Camaro és a Silverado látható.

Az egyre inkább előretörő Hyundai-t háromszor láthatjuk majd.

A KIA-tól egy 60 másodperces anyagot láthatunk, aminek a kapcsán egy játékot is indított a neten one epic contest néven, február elsejétől kellett minden nap kérdésekre válaszolni, az utolsót pedig az első negyed alatt élesítik, a helyesen válaszolók között pedig egy Optimát sorsolnak ki.

A Mercedes szintén egy 60 mp-es spotot vett.

A Volkswagen két reklámot ad le, az egyik az új Passatról, a másik pedig az új Beetle-ről.

Ennyi autógyárat láthatunk idén, de nézzük a többieket is.

Az Anheuser-Busch nagyon belehúzott, ők vettek 60 mp-et a Stella Artois-nak, szintén 60-at a Budweisernek és háromszor 30-at a Bud Light-nak. Nem semmi felhozatal, de egy sport esemény és egy jó sör tényleg elválaszthatatlanok.

A többieket már csak felsorolom, van köztük több nálunk ismeretlen cég, de a nagyobb részünk itthon is megtalálható.

Best Buy, Bridgestone, Careerbuilder, CarMax, Cars.com, Coca-Cola (két 60mp-es), E-trade, GoDaddy.com, Groupon, HomeAway, Mars (a reklámban Snickers lesz), Motorola (természetesen a Xoom tablet), NFL, Paramount Pictures (összesen öt előzetes), PepsiCo (ők is elosztották, lesz sima Pepsi reklám Eminemmel, valamint Doritos és PepsiMax is), Salesforce.com, Skechers, Teleflora, 20th Century Fox (állítólag az Angry Birds Rio trailerét adják le), Universal Studios (szintén két spottal), valamint  a Walt Disney Pictures (a Karib-tenger kalózai új részével).

Nálunk a Sport1-en lehet majd nézni vasárnap 23:15-től 4:30-ig a Green Bay Packers-t és a Pittsburgh Steelers-t, a reklámokat meg utána a neten szinte bárhol.

Külön érdekessége lesz egyébként a meccsnek, hogy a döntőbe jutottak ahhoz a hat együtteshez tartoznak, akiknek sincsenek cheerleaderei. Így sajnos nem láthatunk majd csinos csajokat a pályán. Ez a Super Bowl 45 éve alatt most először fordul elő. Persze-persze Amerikában ez egy különálló komoly sportág, de mindez kit érdekel amikor ilyen látványt nyújt:

Ezek után már csak a jó meccsben lehet bízni, meg a reggeli erős kávéban, ami ébren tart hétfőn.

UPDATE: Ismét bebizonyosodott, hogy nem szabad felülni a pletykáknak, egyik BMW-s spotban sem szerepelt az ActiveE. De, hogy miért voltak egyáltalán pletykák, a többi autógyártó reklámját már lehetett látni a Super Bowl előtt, a BMW csak itt mutatta be őket.