Nemrég bejelentették, hogy a BMW és a Tesla az NVIDIA Tegra 2-es processzorára építi a fedélzeti rendszerét. Ez az új kétmagos egység elég erős ahhoz, hogy gyors, akadásmentes, ugyanakkor grafikai elemekben gazdag kezelőfelületet alakítsanak ki. Hardveresen támogatja akár a full HD megjelenítést is, de kétlem, hogy ilyen nagy megjelenítőt beépítenének, bár a Tesla az új Model S-t 17 colos központi kijelzővel szállítja.
Nem is olyan régen még csak a motor vezérlését végezte computer. Később a vezérlők száma bővült a különböző menetbiztonsági és kényelmi berendezések egységeivel.

Ezután eljutottunk odáig, hogy ezeket össze is kellene kötni, hiszen minél több információ áll rendelkezésre annál jobb döntést lehet hozni. Tehát most, hogy megfelelően jár a motor, nem esik le az útról az autó és kellemes klíma uralkodik az utastérben oda is kellene találni az ismeretlen címre, valamint a hátul ülő gyerekeket is le kéne kötni mondjuk egy mesével. Ehhez szükség van egy lehetőleg nem kicsi kijelzőre elől és nyilván hátra sem árt, hogy azon mehessen a rajzfilm. Ez megoldható számtalan külső gyártó egyik eszközével is, de egy szép gyári BMW-t vétek lenne elcsúfítani mindenfajta feltépőzárazott kijelzővel, ezért azokat hagyjuk is. Ha már van egy szép és nem olcsó központi kijelző a műszerfalon butaság lenne csak rádióra meg DVD-re használni, miért ne állíthatnánk be rajta szinte bármit a rengeteg extrából amit a kereskedésben bepipáltunk. Ehhez elengedhetetlen, hogy az autó rendszerei egy központi vezérlőben összefussanak. Ha már megvan a rendszerek összekapcsolása, az első, illetve (egy vagy két) hátsó kijelző, ami külön vezérelhető eltérő tartalommal, akkor ezeket meg is kell hajtani. Hiszen ki szeretné, hogy a hátul nézett film akadozzon amikor az első kijelzőre éppen az új útvonalat számolja a navigáció. Nem, egy prémium autónál ez megengedhetetlen, ezért van szükség a megfelelő számítási kapacitásra.

Nézzük mire is képes a Tegra 2. Ez egy 40 nm-es technológiával készülőkét magos ARM alapú Cortex-A9-es mag minden szükséges vezérlővel, tehát az új szokások szerint a memória és a videó vezérlő is integrálva van. Ez utóbbi ahogy az elején írtam akár full HD tartalmat is meg tud jeleníteni, támogatja a FLASH tartalmakat és a legismertebb audió, illetve videó formátumokat, mindezt hardveresen, tehát ilyen anyagok lejátszásánál nem kell arra számítani, hogy belassul. A magonként 1 GHz-es frekvencia pedig arra lehet garancia, hogy minden más autóval kapcsolatos tartalom és menü gyorsan és zökkenőmentesen jelenjen meg. A gyorsaság mellett a másik előnye az energiatakarékosság, hiszen ez egy mobiltelefonokba, tabletekbe szánt központi egység ennek megfelelő fogyasztással, ami napjaink környezetvédelmi előírásai miatt egyáltalán nem mellékes szempont.
Idén megjelent hírek szerint egyébként készül a Tegra 2 3D, ami a nevéből adódóan hardveres 3D támogatással fejeli meg a sima Tegra 2 képességeit 200 MHz-es órajel növekedéssel együtt. A hírt a február 14-17. között megrendezésre kerülő barcelonai Mobile World Congress 2011-en erősíthetik meg. A négy magos Tegra 3 pedig várhatóan év végén érkezhet 1.5 GHz-es órajellel.

A fejlődésnek tehát esze ágában sincs megállni, óriási a verseny az autóiparban is és az egyre olcsóbb fejlett informatika mind erősebben fog beszivárogni az új modellekbe. Több modell rendelhető már internet eléréssel, amit akár wifin meg is tud osztani, ez pedig lehetővé teszi, hogy bárhonnan elérjük az autót. Innen már csak egy lépés, hogy lekérjük az ajtók állapotát, vagy bármi más információt, beprogramozzuk az állófűtést, vagy az asztali számítógépről átküldjük a megtervezett útvonalat az autó rendszerére. A lehetőségek szinte korlátlanok, minden gyárnak megvan a maga programja, ami az ilyen irányú fejlesztésekkel foglalkozik. A BMW-nél ConnectedDrive néven folynak az ilyen irányú kísérletek, melyekből egyre több kerül be az utcai modellekbe. Bármelyik gyártóról is beszéljünk a hasonló programok célja az, hogy az autó ne csak egy szükséges eszköz legyen A és B pont között, hanem váljon részévé az életünknek az által, hogy nem vagyunk elszigetelve benne semmitől, ha nem szeretnénk.


Zárásként jöjjön egy mondat, ami a ConnectedDrive főoldalán olvasható:
BMW ConnectedDrive: the innovative connection between you, your BMW and the rest of the world.