A technikai részletek mellett hivatalos képeken is láthatjuk a 2011-es MotoGP szezon Safety Car-ját, a BMW 1M-et.

A hivatalos tájékoztató szerint csak a motort és a hajtásláncot vették át a szériagyártású 1M modelltől, minden mást kicseréltek. A képeket elnézve ez igaz lehet.

A modell kialakításánál fontos szempont volt a súlycsökkentés, aminek fontos része a karbon motorháztető az extra légbeömlőkkel, a polikarbonát oldalsó és hátsó ablakok. A kipufogót titánból készült verseny változatra cseréltek, ami a kisebb súly mellett sportosabb hangot is ad az autónak. A hátsó szárny a futóművel egyetemben állítható, hogy tökéletesen az adott pályára lehessen szabni. Előre 255/35, hátulra 285/30-as gumikat szereltek 19 colos felnikre. A fékeket hatdugattyús verseny változatokra cserélték. A beltérben természetesen bukókeret is védi a Recaro kagylóülésekben hatpontos biztonsági övvel rögzített személyzetet. A kormányt alcantarával borították és tűzoltó berendezés is helyet kapott az utastérben.

A megállapodás nem csak a biztonsági autóról szól, hanem ahogy azt a korábbi évek közvetítésein is látni lehet egyéb feladatkörben is BMW modelleket láthatunk. Egy X6 M és egy M3 is része a “személyzetnek”, az orvosi autó egy 535i Touring, a biztonsági személyzet, illetve a versenybírók pedig X5 M és X6 ActiveHybrid modelleket vehetnek igénybe. Biztonsági motorként pedig egy S 1000 RR és egy HP2 Sport is rendelkezésre áll. Az idén megújított megállapodás 2016-ig tart, addig tehát biztosan BMW modelleket láthatunk a fenti munkakörökben.

A galériában a hivatalos 1M MotoGP Safety Car fotókat láthatjátok: