Most, hogy már bemutatták az E30 M3 szellemi utódjának tekintett BMW 1M-et, egyre több technikai részletet tudhatunk meg róla. Összegyűjtöttem párat, amikről még nem sok helyen lehetett olvasni, kiegészítve néhány fényképpel a kifinomult technikáról.

  • Annak érdekében, hogy minél pörgősebb legyen a motor és az azonnali reakciójára se legyen panasz nagyjából 2 kg-mal könnyített lendkereket szereltek be.
  • A turbóban lévő turbinakerékhez 1 000 celsius foknál magasabb hőmérsékletet is kibíró acélötvözetet használtak. (Korábban a 35is motornál is hasonlót alkalmaztak, ott ezzel az anyaggal elhagyhatták a hűtés miatt befecskendezett plusz üzemanyagot, így ezzel üzemanyagot is sikerült spórolni.)
  • A rendkívül kompakt, száraz karteres kenésű 6 sebességes kézi váltó mindössze 43 Kg-os.
  • Széria autóknál először alkalmazták az úgynevezett légfüggönyt. Ez az aerodinamikai megoldás segít kiküszöbölni a légellenállást növelő káros légörvényeket.
  • A könnyű építésmód miatt (a rugózatlan tömeget csökkentendő a futóműben is jócskán alkalmaztak alumíniumot) a BMW 1M könnyebb, mint a hozzá legközelebb álló modell az 135i.
  • A körülmények függvényében változó zárású M differenciál sok más alkatrész mellett szintén az M3-ból érkezett, azonban a vezérlését némileg átdolgozták, hogy tökéletesen illeszkedjen az 1M többi részéhez.
  • A Nürburgring melletti M Test Center munkatársai rengeteg “zöld pokolban” eltöltött tesztkör alatt tökéletesítették és csiszolták össze a motor, a váltó, a futómű és a vezetést segítő elektronikák működését.
  • A végére néhány kép, például a futóműről is: