Némileg kapcsolódik a tegnapi cikkhez, hogy a BMW befejezte az 1-esre épülő teljesen elektromos meghajtású ActiveE fejlesztését. A végleges modell egy 170 lóerős, 250 Nm nyomatékú villanymotort kapott, amit 3 db a csomagtartóban elhelyezett akkumulátor táplál. A csomagtartó emiatt csak 200 literes, de a 172 kilométerben megadott hatótáv miatt amúgy sem tervezhetünk vele nagy kirándulásokat. Százra kicsivel több mint 9 másodperc alatt gyorsul, a végsebességét pedig 145 km/h-ban limitálták. A felesleges mozgási energiát az intelligens rendszer természetesen visszatáplálja a telepekbe ezzel is növelve a hatótávolságot.

A műszerfal tetején lévő kijelző tájékoztat a hajtás állapotáról, a töltöttségi szintről, valamint a megtehető távolságról, a ConnectedDrive segítségével pedig iPhone-on távolról is láthatjuk az állapotát. Lemerült állapotban egy éjszaka alatt tölthetők fel újra az akkumulátorok. Aki esetleg szeretne egy ilyen modellt jó lesz, ha siet, mert mindössze 1000 darabos széria készül belőle, amit a kiadott információk szerint “kiválasztott” európai, amerikai és kínai ügyfelek használhatnak. Egyes források szerint nyilvános tesztelésről van szó, talán az eltérő elektromos hálózatok miatt. Nem tudni hogyan választanak, illetve mik a feltételek, de a garázsban lévő konnektor valószínűleg köztük van.