Sokat és sokszor láthattuk már, hogy hogyan gyártják az autókat. Azt azonban szinte soha, hogy hogyan készülnek fel a sorozatgyártásra, ebbe enged bepillantást a BMW.

A BMW most megmutatja nekünk a nulladik autót, aminek tömör alumínium váza van, hogy a különböző alkatrészek beszerelésénél a legkisebb elmozdulás lehetőségét is megakadályozzák, miközben ellenőrzik, hogy minden a terveknek megfelelő-e. Persze sor kerül az autó valós összeszerelésére is alu tömb nélkül, amit lehet kézzel csinálnak és például itt véglegesítik, hogy milyen pontokra kell hegesztés. Ez a rendkívül érdekes kisfilm, az autógyártás talán legizgalmasabb részébe enged egy apró bepillantást. Ez az a folyamat, amit nem csak, hogy nézni tudnék sokáig, hanem szívesen dolgoznék is ilyen jövőben megjelenő modelleken.

Külön érdekességként láthatjuk, hogy az utcán tesztelt előszériás modellek esetén hogyan rejtik a valós vonalakat és éleket. Persze nem magára a kinézetre gondolok, hiszen azt a kémfotókon már mindannyian láthattuk, hanem inkább arra, hogy a vastagabb fekete műanyag elemeket egyszerűen lemezcsavarral rácsavarozzák a karosszériaelemekre. És itt mindjárt el is érkeztünk a következő kérdéshez, hogy mi lesz a sorsa ezeknek a modelleknek? Bezúzás. Az utcán tesztelt modellek esetében is több kiegészítő műszer, érzékelő, csatlakozó, vészleállító gomb van az autóban, amiknek az elhelyezésénél és kialakításánál kizárólag a praktikum számít, ezért, rondák, otrombák és legfőképpen nincs rájuk szüksége a vásárlónak. Arról nem is beszélve, hogy apróságok ilyenkor még változhatnak legyen az kialakítás, vagy anyagválasztás.

A végső kérdés pedig az lehet, hogy a kitakart modell (közelről az alutömbről szóló résznél mutatták, épp az ablakmosó tartály betöltőjét igazgatta rajta a szaki) vajon melyik jövőben megjelenő modell lehet. A kitalálásban az sem segít, hogy nem tudjuk mikor készült a felvétel, de a képek alapján én 1-es vagy 3-as méretre tippelnék.