Az idei Formula-1 évad is rengeteg újítást tartalmaz, ezek egy részéről már írtam egy korábbi  cikkben, de az előszezoni tesztidőszak szolgál néhány érdekességgel.

A teszteken kialakult sorrenddel, illetve eredményekkel nem fogok foglalkozni, mert a csapatokon kívül ezekből senki nem tud megfelelő következtetést levonni, ők meg nem fogják elárulni. Most még a McLaren és a Mercedes is gyengébben teljesít, amiről nyilatkoznak is, de várjuk meg az első futamot, a megelőző teszteknek nem szabad bedőlni.

Pirelli:

A legmeghatározóbb változást valószínűleg az új gumiszállító, nevezetesen a Pirelli új abroncsai jelentik majd. Azt már korábban is lehetett olvasni, hogy az FIA-val egyetértésben kevésbé tartos gumikat fognak a versenyekre szállítani, így több kiállásra lehet majd számítani. A korábbi cikkben már leírtam a véleményem erről, én nem örülök, hogy a taktikázás felé terelik a csapatokat, ahelyett, hogy a pályán kéne eldönteniük az elsőséget. A több kerékcsere még több taktikai elemet vihet a játékba és akkor hiába az erőlködés az állítható szárnyakkal. Olyan iramban kopnak a gumik, hogy néhány pilóta már 3 vagy 4 kerékcserés futamokat vizionál. Meglátjuk majd mennyit változtatnak még a keveréken, de most még úgy tűnik komoly gondok vannak. Nem csak a sima kopás az egyetlen probléma, hanem többször is előfordult már, hogy akár tenyérnyi darabok szakadnak le, egy hosszabb etap után pedig másfél kilóval lesz könnyebb az abroncs, ez pedig a mérlegelésnél is gondot okozhat. Az elhagyott másfél kilónyi gumi pedig a pályán szétszóródva ronthatja a tapadást. Nem gondolnám, hogy az első futamig ne javítanák ki a hibát, de azt külön hangsúlyozták, hogy a gyors kopás nem hiba, hanem funkció.

Ferrari név:

Végül a Ferrari visszakozott és az eredetileg F150 néven bejelentett modellt átnevezték F150th Italia-ra. Az Amerikában igen népszerű (és régi) Ford F-150 pick-up nevét talán még Európában sem kell bemutatni és talán nem véletlenül orroltak meg az Olaszokra. A Ferrari bejelentése után a Ford vissza is vonta a detroiti bíróságra benyújtott keresetet.

Más márka, de hasonló téma, hogy a BMW i3 és i8 modellek kapcsán nemrég a Hyundai jelentette be, hogy vizsgálják sértik-e az ő i (10, 20..) szériájukat. Egyszerűen nem tudom megérteni, hogy ekkora cégeknél senkinek nem jut eszébe, hogy “bazz, van már ilyen vagy hasonló nevű autó, tárgyaljunk már a gyártójával…”.

Öntözött pályák:

Bernie Eccleston dobta be újra a köztudatba azt a régi ötletet, hogy száraz időben öntöző rendszerrel kellene vizezni az aszfaltot. Erre a nevetséges ötletre megint csak azt tudom mondani, hogy a hasonló ötletektől látványos lehet ugyan egy futam, de az esős versenyek alkalmával is bebizonyosodik, hogy a pilóta tudása mellett túl nagy szerepet kap a szerencse (mikor tud kiállni kerékcserére) és a taktika. A szakma körében is vegyes volt a fogadtatása, kétlem, hogy megvalósulna valamikor.