A mai napot ideálisnak láttam arra, hogy lemossam az autómról a szomszéd építkezés porát. Amikor este jelentősen hideg van a nappali hőmérséklethez képest tapasztalhatjuk, hogy reggelre bizony deres tud lenni a karosszéria, ami megolvadva épp arra jó, hogy fixálja az amúgy csak sima port az autónkon. Mindez fekete autón különösen látványos tud lenni, az egésznek olyan kulturált, enyhén lehányt kinézete van. Ebből lett legem, tenni akartam ellene. Ahhoz, még hideg van, hogy felrakjam a slagot a kertben, így mindenképpen valami fizetős szolgáltatás után kellett néznem. A gépi mosó nálam szóba sem jöhet, a közelemben lévő kézi mosó színvonala nagyon sokat romlott az utóbbi időben, valamint az írás elején vázolt esti deresedés miatt amúgy sem számítok nagyon hosszan tartó tisztaságra, ezért jelenleg ez nem ér meg számomra nagyobb kiadást. Ilyen formán a magasnyomású mosásra esett a választásom.

A kiindulási alap:

A legtöbb helyen megtalálható sima vizes, illetve samponos megoldásban már rég csalódtam, az magas nyomás ide vagy oda körülbelül annyira hatékony, mintha egy vödör vízzel leönteném az autómat, de egy százassal annyira rövid ideig megy, hogy mire rendesen körbefújom vele az egészet 5-600 forintba még ez is kerül. Nemrég viszont ráakadtam egy új rendszerre, ami már több Agip kúton is megtalálható, illetve néhány helyen önállóan is, ez az Ehrle gépe. Én a Szentendrei és a Bogdáni sarkán lévő kútnál voltam és így, hogy egy és két óra között mentem csak egy autó várakozott előttem, amikor legutóbb ott jártam az első napsütéses januári hétvégén nyolc autót kellett megvárnom. Itt két állás van, a “kabin” három oldaláról zárt. Kis hátránya, hogy 50 ft-os érmét nem fogad el, főleg úgy, hogy 4 is volt nálam, csak 100-assal és 200-assal üzemel. A tömlő az autó fölött egy körbeforgó csuklóra van rögzítve, így nehéz nekicsapni az autónak. A teljes mosási program 4 lépésből áll, ezek a tisztítás (mikroszemcsés tisztítószerrel), az adalék mentes öblítés, lakkfelület ápolás (forró viasszal) és a fényesítő öblítés (lágyított és ozmózissal tisztított vízzel és száradássegítő adalékkal). Ezeket úgy variáljuk ahogy akarjuk, a pénzbedobás után tudjuk kiválasztani, hogy melyiket akarjuk. Én mindegyiken végigmentem, nekem ez tűnt logikusnak. Ha tényleg szinte tökéletesen tiszta végeredményt akarunk, akkor érdemes vinni a kefe vagy rongy mellé vödröt és tisztítószert, mert a tisztítószeres programban nem kerül annyi sampon az autóra, amit el lehetne kenni rajta, gondolom inkább a mikroszemcsék dominálnak. Korábban azért kicsit utánaolvastam a dolognak és ezeket a szemcséket persze ne úgy képzeljük el, mint a vízbe kevert homokot, amivel az épületek homlokzatát és a kültéri szobrokat tisztítják, a gyártó leírása alapján szivacs-szerű anyag van benne. Nekik sem lenne kifizetődő, ha ki kéne fizetniük a lekopott fényezéseket.

A gép:

Első tehát a samponos mosás, 200 forintból kétszer jó alaposan át tudtam menni az egész karosszérián (BMW E30), valamint a felnik is kaptak rendesen. Az öblítésre szintén 200-at dobtam, ennél amennyire elértem még az aljára is jutott és az autó többi részén háromszor is sikerült átmenni. A következő a forróviasz, amire megint 200-at szántam és a cseppekké összeugró víz bizonyította, hogy valamit tényleg adagol hozzá a rendszer, ennél futotta bő kétszeri körbejárásra. Az utolsó a száradáskönnyítő, illetve lágyvizes program, erre egy darab 100-as érmém maradt (tehetnének egy érme váltó automatát a mosó mellé…), de ez sem volt kevés, ez után még intenzívebb volt a cseppképződés gyakorlatilag az egész autón és ugyan nem maradéktalanul, de pár kivételtől eltekintve tényleg nagyrészt foltmentesen száradt. A végeredmény természetesen közel sem tökéletes, de kefe vagy szivacs nélkül messze ez az általam kipróbált legjobb rendszer főleg úgy, hogy közel annyiból kijön mint az általam korábban használt OMV magasnyomásúja, aminél egy százassal sietni kell, hogy az autó felére elég legyen. Persze kiderül majd, hogy hogyan alakul ennek a sorsa, mert most vettem észre az oldalán a hatalmas molinót, hogy bevezető áron lehet kipróbálni. Nagyobb címletű érménk nincsen, ezért nyilván az üzemidőn csökkentenek majd, pedig korábban amikor ezt még nem láttam megörültem, hogy végre van egy ár-érték arányban remek szolgáltatás az autósoknak. Abban azért bízom, hogy környezet, illetve ember barát szereket használnak, ugyanis a szél miatt nem kevés permet landolt az arcomon. Az illata egyébként teljesen rendben van, kifejezetten kellemesnek mondható, az ízlelési tesztet igyekeztem elkerülni.

A végeredmény:

Ahogy korábban is írtam a végeredmény közel sem tökéletes, de jobb mint a sima magasnyomású. A legjobb továbbra is az otthoni mosás marad majd, ha megjön a jó idő, csak addigra kell majd szerezni folyékony viaszt, meg száradáskönnyítőt iparinál kisebb kiszerelésben, amikor utoljára kerestem akkor ugyanis csak olyat találtam.

(Közben találtam csak ki, hogy írok róla, ezért a szörnyű képminőség, csak a mobilom volt nálam. Megnéztem, hogy milyen, ha PS-ben zajszűröm, de akkor pont az veszik el, amit meg akartam mutatni.)